Chorvatsko aneb dovolená pro mladé

8. září 2015 v 20:17 | Nebulis |  Cesty po galaxii
*zdravící gesto*
Vrátila jsem se! Ano, slyšíte správně, nicotná bytůska Nebulis je opět zde! Po úmorné cestě, která i přes raketový pohon trvala skoro 22 světelných hodin, jsem se vrátila do časového víru reality, která mě úspěšně drtí svou tíhou. Navštívila jsem galaxii se zvučným a známým jménem Chorvatsko.

Chorvatsko je pro mě srdcová záležitost, nejkrásnější dovolené probíhaly právě zde a pod stanem. Byly to doby, kdy jezdívaly tři plně obsazené vesmírné lodě v řadě za sebou a sdíleli dovelenku s námi. Skvělé, pro nás děti ideální,nýbrž jsme se nemuselivzdávat kamarádů a trávit léto s otravnými a nudnými dospělými.
Letos jsem se tedy rozhodla za pracně natrhané penízky letět s Opavskou cestovní kanceláří Layno Tour právě tam. A nelituji. Layno se pyšní tím, že s ní jezdí samí mladí lidé a tomu je také přizpůsobený program - každý večer párty, semináře a worshopy jak posilování a twerku, tak potápění, vodního adrenalinu, bier-pongu a tak dále. Ač jsem jela jen s T. a ještě na poslední chvilku, partičky i moraváci byli otevření cizím vetřelcům. Díky jim. Užily jsme si skvělých osm dní u moře a dvě cesty autobusem, které utekly právě díky skvělé společnosti a alkoholu během chvilky.

Cílovou destinací byl autocamp ve spodní části Chorvatska, cca 20km od Makarské riviery a asi 3km od Živogošče. Bydlelo se v borovém háječku v chatkách po čtyřech a k oblázkové pláži to byl kousíček.

Jezero slané vody bylo křišťálově čisté, vidět bylo až na dno a opravdu bylo osolené - poctivě jsem ochutnávala!

Ale abychom se jen neválely u moře, rozhodly jsme se zúčastnit výšlapu na blízkou kapličku, údajně to mělo trvat hodinku. Pohodička, že. ALE nikdo neřekl, že to bude v 35°C a stále do kopce. A ty cestičky! (viz fota níže) Na vrcholu jsem měla tílko na ždímačku, ale ten výhled... (Btw. z posilka ze dne předtím mě bolela šíleně stehna a za celou dobu pobytu mě bolet nepřestala; výšlap na tom má svůj podíl).

A jednoznačně zlatým hřebem byl výlet lodi na protější ostrov Hvar (grilované makrelky a kanystry červeného v ceně) na mini soukromou plážičku. No kouzelné!

Prostě tato galaxie je jedinečná, ať si říkáte, že Chorvatsko je pro chudé nebo pro Čechy (nebo obojí) (ano, četla jsem článek s tímto názorem). Podle mě je nesmysl odsuzovat zemi, která má pro člověka samá plus jen proto, že tam jezdí skoro všichni, rádi a za levno. To spíš ukazuje na dobrou kvalitu a ne vlastnosti hodné hejtování.

Stále-ještě-slaná, vycachtaná a utrmácená
Nebulis
P.S.
+ nádherné moře
+ přírodní pláže
+ kempy přímo na pobřeží
+ snadná doprava (auto, bus)
+ příroda (pláže, zátoky, jezera, hory ...)
+ příjemní lidé (většina personálu umí česky)
+ skvělé jídlo

1 člověk ohodnotil tento článek.